مفهوم قانون تک دارویی در هومیوپاتی کلاسیک

در هومیوپاتی هر فرد بعنوان یک بیمار جدید بررسی می شود زیرا علائم در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. داروئی که برای هر فرد در هومیوپاتی تجویز می شود دقیقترین انتخابی است که با علائم منحصر بفرد هر شخص مطابقت دارد.به همین دلیل در برابر واکنش افراد مختلف به واکسن داروهای متفاوتی وجود دارد و نمی توان انتظار داشت که براي مثلا از بين بردن عوارض واکسیناسیون داروی هوميوپاتي تویا برای همه افراد تجویز شود و در همه مواقع خوب کار کند زیرا کلید درمان بیماریهای مزمن با هومیوپاتی پیدا کردن داروی واحد و منحصر بفردی است که وقتی به افراد سالم داده شده دقیقا" علائمی دیده شده که در بیماران وجود داشته است و تصویر علامت یک دارو شناخته شده وبه اینصورت هنر درمان هومیوپاتی که پیدا کردن منحصر بفرد ترین دارو که مشابه ترین دارو با علائم بیمار است مشخص می شود .

در یک خانواده والدین ممکن است یک میازم ارثی را به فرزندان انتقال دهند اما هر کدام از فرزندان این میازم را به گونه ای متفاوت بروز میدهند یکی ممکن است با عفونت گوش مواجه باشد دیگری با مشکلات پوستی و یا مشکلات روحی روانی. ممکن است تعدادی از فرزندان در طی نسل کاملا" خوب و سالم بنظر برسند تا اینکه با مشکلاتی از قبیل استرس و یا تکرار واکسیناسیون ( یا فقط یکبار واکسیناسیون اگر فرد به آن حساس باشد). و همینطور با یکسری از بیماری ها مواجه شود و بعد این افراد شروع به نمایش دادن این بیماریها بصورت منحصر بفرد در خود میکنند.

در این زمان یک پزشک هومیوپات خوب میتواند با یک داروی صحیح بیشتر مشکلات آنها را که با آن متولد شده اند از بین ببرد.البته امروزه میازمهای پیچیده و لایه لایه در انسانها دیده می شود که پزشک با کمک بیمار آگاه و دقیق خود آنرا درمان می کند. مشکل وقتی پیچیده تر و وخیمتر می شود که فرد با چندین میازم متولد می شود و در طول زندگی خود تحت تاثیر شرایط نامناسبی قرار میگیرد و فرد در این محیط رشد می کند و این میازم گسترده شده را به نسلهای آینده منتقل می کند ولی با جلوگیری از ساپرس کردن علائم و واکسیناسیون و با استفاده از درمان هومیوپاتی نسلها سالمتر از قبل میشوند.
اين مقاله توسط خانم فرزانه سلطاني ترجمه شده است.

آدرس مطب : 1